Vrei, nu vrei, esti invitat sa-l cumperi

Cativa utilizatori de iPhone au inceput sa impartaseasca pe retelele de socializare experiente avute in ultima perioada si care implica activitati de marketing din partea companiei Apple. Nimic deosebit pana acum, nu-i asa? Numai ca aceste activitati au fost considerate de cei cativa nemultumiti drept invazive si denotand un comportament indoielnic al companiei. Cum s-a manifestat acesta? Prin afisarea pe ecranele smartphone-urilor, despre care trebuie mentionat ca erau versiuni mai vechi, a unor reclame prin care Apple ii incuraja sa isi schimbe telefonul trecand bineinteles la cele mai recente versiuni ale iPhone-urilor.

Asa cum se intampla deseori, probabil ca multora li s-a intamplat doar ca nu au fost vocali, poate chiar deloc, ignorand reclama si trecand mai departe. Sunt insa si destui oameni ceva mai vocali care nu au nicio retinere sa isi manifeste opiniile in mod public. Ceea ce, odata facute in locurile potrivite, declanseaza reactii din partea mai multora.

Ads:  ► Service autorizat Apple  ► Telefoane ieftine  ► Telefoane second hand  ► Publicitate online

Unul dintre utilizatorii nemultumiti a fost intampinat de aceasta reclama in timp ce se pregatea sa isi actualizeze cateva dintre aplicatiile instalate pe iPhone, un moment considerat inoportun. Din spusele lui, s-ar fi asteptat si ar fi acceptat sa vada o asemenea reclama in AppStore, daca acolo ar fi ajuns in mod voit pentru a cauta ceva nou. Dar el doar observase ca o parte dintre aplicatiile sale cereau actualizari iar la activarea actualizarilot i-a fost asfisat un pop-up cu aceasta reclama. Comportament confirmat aproape imediat de alti utilizatori de iPhone-uri mai vechi.

Culmea e ca o parte dintre acestia aveau instalate aplicatii ar caror rol este de a bloca afisarea de reclame pe telefon, dar bineinteles ca pentru Apple crearea de reclame care sa “bata” aceste AdBlockere pe propriile telefoane nu a fost o problema, cum se exprima un alt nemultumit, “their own unblockable ads”.

Mai ingluma, mai in serios, pentru acesti utilizatori de iPhone-uri mai vechi chiar exista o posibilitate de a opri afisarea reclamelor: chiar aceea de a-si cumpara cele mai noi iPhone-uri, posesorii lor nu sunt bineinteles targetati si nu pot vedea astfel de reclame, probabil chiar pe acest lucru se bazeaza si cei de la Apple. Din uriasa masa de utilizatori de versiuni mai vechi de iPhone, daca un procent dintre ei isi cumpara noile telefoane, compania are doar de castigat. Restul, vor uita curand de aceasta campanie, vor ramane in continuare fani Apple, poate doar un pic nemultumiti. Sau nedumeriti.

Sursa

 


 
Ti-a placut? Arata-l si prietenilor: