YouTube la 10 ani de existenta

Pe 23 aprilie 2005 se incarca primul videoclip pe platforma YouTube. Era un videoclip intitulat „Me at the Zoo”. De atunci peste un miliard de utilizatori au ajuns sa utilizeze aceasta platforma, contribuind la succesul de piata al YouTube.

La zece ani de la lansarea pe piata a platformei video, Marta Lysiac, strategic partner manager al platformei on line, spunea in cadrul evenimentului aniversar dedicat YouTube la Bucuresti, ca platforma a devenit “un mediu nou prin care se pot impartasi povesti originale, in care continutul este noua reclama pentru marci“. Referindu-se la faptul ca si televiziunile folosesc platforma pentru a deveni mai cunoscute, mai vizibile si pentru a atrage public Marta Lysiac a declarat in cadrul aceluiasi eveniment, “YouTube este o platforma, nu o televiziune”, dar cu toate astea TouTube a dat nastere unor celebritati si unui continut care nu ar fi avut nici o sansa la TV.

Succesul sau insuccesul audientei pe platforma YouTube este practic expresia sincera a aprecierii consumatorului final, declaratiile lui Philip Justus, vicepresedinte al Google pentru Europa Centrala si de Est sunt mai mult decat elocvente: “Daca povestile sunt bune, ele vor fi transmise mai departe de utilizatori”.

Mediul nou, prin care se pot transmite mesaje, informatii, sau prezenta mai facil creatii si produse, a devenit calea de succes pentru marcile si brandurile din lumea intreaga, care au invatat sa foloseasca YouTube la adevaratul potential. Marta Lysiak declara in acest sens “este un mediu nou prin care se pot impartasi povesti originale, iar continutul este noua reclama”. Aceasta a mai declarat ca in anul 2015, cu prilejul unui studiu realizat pe un segment de clienti care au achizitionat autoturisme, s-a dovedit ca aproximativ 72% dintre acestia au marturisit ca si-au conturat optiunea de cumparare spre un automobil sau altul in urma vizionarii videoclipurilor de pe YouTube ale marcilor respective.

La fel stau lucrurile si in cazul achizitionarii de telefoane mobile, in proportie de 62% – 66% utilizatorii au declarat ca au optat pentru un model sau altul in urma vizionarii videoclipurilor de prezentare suite pe platforma YouTube. In acest sens Lysiak a mai adaugat “O suta de branduri de top au publicat, in 2015, un videoclip pe YouTube la fiecare 18 minute”, iar in 2015 „au fost incarcate 400 de ore de continut pe minut”.

Prezent la acelasi eveniment aniversar, YouTube 10 ani, Dan Bulucea country manager al Google Romania, facand referire la modul cum transmit brandurile de succes mesajul publicitar, declara “toti avem acum acces la ceea ce ne pasioneaza si ne distreaza. YouTube a devenit al doilea motor de cautare si am ajuns in punctul in care marcile fac reclame pe care noi, utilizatorii, alegem sa le urmarim”.

Printre referintele de succes din mediul online romanesc, datorat in parte existentei YouTube se afla si compania de productie muzicala a lui Smiley, HaHaHa Production, artistul spunand ca “este foarte greu acum sa fii un geniu neinteles, pentru ca exista YouTube… Pe vremuri, daca nu erai la Atomic TV, nu existai.”

Michael Stevens, un alt exemplu al succesului pe YouTube, realizator al canalului Vsauce, a marturisit transand ca totusi “YouTube nu este competitional. Este un mediu unde e loc pentru toata lumea”, punand in balanta creatorii cu utilizatorii care impartasesc acele videoclipuri de pe YouTube ce ii reprezinta, nu neaparat ca un mod de promovare a realizatorului ci ca o metoda de prezentare de sine: “sunt lucruri in care crezi, pe care le agreezi si iti doresti ca altii sa vada care sunt optiunile tale”, a conchis Stevens.

Azi, YouTube este accesat lunar de sute de milioane de utilizatori, insumand miliarde de vizualizari, iar numarul acesta creste cu aproximativ 50% in fiecare an, conform rapoartelor. In Romania exista aproximativ 7 milioane de utilizatori unici lunar, iar numarul canalelor romanesti inregistrate este de peste un milion.

 


 
Ti-a placut? Arata-l si prietenilor: